Οκτώ από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της street art, Έλληνες και Ιταλοί, συναντιούνται στην έκθεση «2×2 The GrIt». Από την Ελλάδα συμμετέχουν οι Blaqk, Kez, Jamer και Same84 και από την Ιταλία οι 2501, Etnik, Ozmo και Paolo Psiko. «Η έκθεση φέρει τον χαρακτηριστικό τίτλο „2×2 The GrIt“. Το „2×2“ παραπέμπει στο έργο κάθε καλλιτέχνη ξεχωριστά, ενώ όλα μαζί αποτελούν πολύ ιδιαίτερα και μεγάλα έργα, διαστάσεων 2 επί 2» αναφέρει ο συν-επιμελητής της έκθεσης Κυριάκος Ιωσηφίδης.

«Καθένας καλλιτέχνης κλήθηκε να δημιουργήσει ένα έργο ειδικά για την έκθεση, χωρίς θεματική ή καθοδήγηση, σε καμβά διαστάσεων 2×2. Το „GrIt“ παραπέμπει στη συνεργασία-συμπαρουσίαση Ελλήνων και Ιταλών καλλιτεχνών. Για την πρώτη αυτή συνεργασία Ελλήνων και Ιταλών street artists επιλέχτηκαν μερικά από τα πιο γνωστά ονόματα του χώρου, ο καθένας με διαφορετικό στυλ».

Το «2×2 The GrIt» γίνεται με την επιμέλεια της UrbanAct και τη στήριξη του Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου Αθηνών. «Πώς προέκυψε η συνεργασία;» «Τα τελευταία χρόνια έχουμε αναπτύξει μια δυναμική συνεργασία σε πολλές δράσεις μας, χάρη και στη διευθύντρια του Ινστιτούτου Άννα Μοντάβιο. Οπότε πιστεύουμε πως η ιδέα της έκθεσης ήρθε να δέσει όλη αυτή την προσπάθεια και να την πάει ένα βήμα παραπέρα. Φυσικά, αυτό που πάντα σπρώχνει παρόμοιες καταστάσεις ώστε να γίνουν πραγματικότητα είναι η αγάπη των καλλιτεχνών γι‘ αυτό που κάνουν σε σχέση με το γκράφιτι, το street art και τις τοιχογραφίες και η προθυμία τους να φέρουν ένα κομμάτι του „δρόμου“ και να το παρουσιάσουν στην γκαλερί. Δυστυχώς, πέσαμε στην περίοδο που κυριαρχεί o Covid-19, επομένως το σύνολο του προγράμματος, έτσι όπως το είχαμε σχεδιάσει αρχικά, δεν λειτούργησε και αναγκαστικά αποφασίσαμε να κρατήσουμε τα απολύτως εφικτά».

O θεατής θα περιηγηθεί σε δύο διαφορετικούς κόσμους, την ελληνική και την ιταλική street art σκηνή, θα γνωρίσει και θα δει διαφορετικές τεχνικές (ακρυλικά, λάδια, σπρέι) και τεχνοτροπίες από abstract έργα μέχρι και έργα-προσωπογραφίες.

Τι μέτρα θα πάρει ο χώρος σχετικά με τον Covid-19;

Πόσο δύσκολο είναι να διοργανώνεις μια έκθεση στη δεδομένη συνθήκη; Είναι εξαιρετικά δύσκολο, έως και ακατόρθωτο, ειδικά όταν συμμετέχουν και ξένοι καλλιτέχνες, που είναι απαραίτητο να βρίσκονται στα εγκαίνια για να μας γνωρίσουν και να τους γνωρίσουμε από κοντά. Η διεύθυνση της γκαλερί έχει φροντίσει για την ομαλή λειτουργία της έκθεσης ‒ υπάρχει και η δυνατότητα «διαφυγής» για όσους θέλουν να περιμένουν μέχρι να μπουν στον χώρο της έκθεσης (επιτρέπονται 10 άτομα στον χώρο) στο Couler Locale αλλα και στον πεζόδρομο, στο ισόγειο της έκθεσης. Επίσης, έχει ανακοινωθεί ότι είναι απαραίτητη η χρήση της μάσκας και η τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων.

2051
Blaqk

Πιο συγκεκριμένα, τι θα δει ο θεατής;

Θα μπορέσει να απολαύσει οκτώ μοναδικά για το μέγεθος και την τεχνοτροπία τους έργα επώνυμων και διάσημων street artists σε έναν ιδανικό χώρο, αυτόν της TheProjectGallery, ο οποίος σου δίνει τη δυνατότητα να γευτείς και να ανασάνεις την Αθήνα του σήμερα από το αίθριο του Couleur Locale, με την πανέμορφη θέα της Ακρόπολης. O θεατής θα περιηγηθεί σε δύο διαφορετικούς κόσμους, την ελληνική και την ιταλική street art σκηνή, θα γνωρίσει και θα δει διαφορετικές τεχνικές (ακρυλικά, λάδια, σπρέι) και τεχνοτροπίες από abstract έργα μέχρι και έργα-προσωπογραφίες.

Γιατί καλλιτέχνες από την Ιταλία;

Τι συνδέει το ελληνικό με το ιταλικό γκράφιτι/street art; Ένα από τα χαρακτηριστικά του γκράφιτι είναι το ταξίδι, έτσι από παλιά έχουν γίνει και γίνονται ακόμα πολλές συνεργασίες, από την εποχή των πρώτων χρόνων του γκράφιτι στην Ελλάδα, όταν ανταλλάσσαμε το περιοδικό μας με ανάλογα ιταλικά γκράφιτι περιοδικά. Επίσης, λόγω της κοντινής απόστασης μεταξύ των δύο χωρών, αρκετά crews αντάλλασσαν επισκέψεις τα τελευταία χρόνια, έτσι, με διάφορες αφορμές, αρκετοί Έλληνες street artists υλοποίησαν έργα-τοιχογραφίες στην Ιταλία και αρκετοί επώνυμοι Ιταλοί στην Ελλάδα: ο Εtnik στη Θεσσαλονίκη και στον Βόλο, o Vesod στη Θεσσαλονίκη, η PinaMone στη Μακρινίτσα, ο Blu στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα κ.α.

Πού βρίσκονται το γκράφιτι και η street art σήμερα;

Γιατί δεν βλέπουμε νέα έργα στους δρόμους ή δεν ξεχωρίζουν οι νέοι καλλιτέχνες, όπως παλιότερα; Όπως όλες οι καταστάσεις, έτσι το γκράφιτι και η streetart ακολουθούν τους δικούς τους κύκλους, τις δικές τους καμπύλες. Όπως συμβαίνει από τότε που ξεκίνησε το γκράφιτι, γίνεται ένα «μπαμ», βλέπουμε σταδιακά πολλές δημιουργίες, νέους καλλιτέχνες κ.λπ. και μετά, όπως είναι φυσικό, το όλο πράγμα χρειάζεται μια ανάσα, μια ξεκούραση, για να ξεκινήσει και πάλι. Το βλέπουμε και στο εξωτερικό, συμβαίνει και εδώ.

Etnik
Kez
Jamer
Ozmo
Paolo Psiko
Same84

Συντάκτης: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ, LIFO