Η τεχνητή νοημοσύνη νίκησε οχτώ παγκόσμιους πρωταθλητές του μπριτζ

405

Οχτώ παγκόσμιοι πρωταθλητές του μπριτζ έχασαν από σύστημα τεχνητής νοημοσύνη, σε ένα παιχνίδι στο οποίο έως τώρα υπήρχε ανθρώπινη υπεροχή έναντι των μηχανών. 

Η νίκη αυτή αποτελεί ένα νέο ορόσημο για την τεχνητή νοημοσύνη, καθώς στο μπριτζ οι παίκτες έχουν στη διάθεσή τους ελλιπείς πληροφορίες και πρέπει να αντιδρούν στη συμπεριφορά των αντιπάλων, ένα σενάριο που είναι πολύ πιο κοντά στον ανθρώπινο τρόπο λήψης αποφάσεων. 

Αντιθέτως, στο σκάκι και το γκο- επίσης επιτραπέζιο παιχνίδι στρατηγικής- στα οποία ήδη η τεχνητή νοημοσύνη έχει νικήσει πρωταθλητές, o παίκτης έχει έναν αντίπαλο κάθε φορά και αμφότεροι κατέχουν όλες τις πληροφορίες. 

«Αυτό που είδαμε αποτελεί μια θεμελιωδώς σημαντική πρόοδο στα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης», επεσήμανε ο Στίβεν Μάγκλτον, καθηγητής μηχανικής μάθησης στο Imperial College London.

Η γαλλική startup NukkAI ανακοίνωσε τα νέα της νίκης της τεχνητής νοημοσύνης την περασμένη Παρασκευή, όταν ολοκληρώθηκε διήμερο τουρνουά στο Παρίσι. Το NooK, όπως ονομάζεται το σύστημα που ανέπτυσσε επί τέσσερα χρόνια, κέρδισε τις 67 από τις 80 αναμετρήσεις (με δέκα μοιράσματα η καθεμία), δηλαδή το 83%. 

Η Βερονίκ Βεντός, συνιδρύτρια της γαλλικής startup έκανε λόγο για «τεχνητή νοημοσύνη επόμενης γενιάς», καθώς εξηγεί τις αποφάσεις που λαμβάνει ενώ προχωρά. «Στο μπριτζ, δεν μπορείς να παίξεις αν δεν εξηγήσεις», επεσήμανε, καθώς το παιχνίδι βασίζεται στην επικοινωνία ανάμεσα στα ζευγάρια. 

Το συγκεκριμένο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης έχει διαφορετική προσέγγιση για τη μάθηση, σημείωσε ο Μάγκλτον. Αντί να μάθει παίζοντας δισεκατομμύρια γύρους ενός παιχνιδιού, στην αρχή μαθαίνει τους κανόνες και στη συνέχεια βελτιώνει το παιχνίδι του μέσω της εξάσκησης. Είναι ένα υβρίδιο που βασίζεται στους κανονισμούς και σε συστήματα βαθιάς μάθησης. «Μαθαίνει με τρόπο που είναι πολύ πιο κοντά στους ανθρώπους», συμπλήρωσε. 

Η Νεβένα Σένιορ, που έχει αναδειχθεί πολλές φορές παγκόσμια πρωταθλήτρια μπριτζ και ήταν ανάμεσα στους αντιπάλους του NooK, επεσήμανε ότι οι δημιουργοί του έκαναν εξαιρετική δουλειά. Διαπίστωσε ότι το σύστημα διάβαζε τους αντιπάλους καλύτερα από τους ανθρώπους και ήταν καλύτερο στην εκμετάλλευση των λαθών τους. «Αυτό είναι κάτι που οι άνθρωποι κάνουν έπειτα από αρκετή εμπειρία και με εξέπληξε ευχάριστα το γεγονός ότι ένα ρομπότ μιμείται χαρακτηριστικές ανθρώπινες δεξιότητες», επεσήμανε.